کدام خانه ارزش بازسازی دارد
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
کدام خانه ارزش بازسازی دارد
شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 9:53 | بازدید : 39 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

امروزه به دلایل مختلف، بازسازی خانه های قدیمی و فرسوده بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. بازسازی خانه های قدیمی هزینه ای به مراتب کمتر از خرید یک خانه، برای افراد به دنبال خواهند داشت. اما اینکه کدام خانه ارزش بازسازی دارد؟ پرسشی است که برای افرادی که قصد بازسازی خانه خود را دارند، مطرح می شود. ما در ادامه تلاش می کنیم ضمن پاسخ گویی به این پرسش، توضیحاتی پیرامون بازسازی خانه ارائه کنیم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

بازسازی خانه های قدیمی

این تصور که ساختمان های مسکونی، غیر قابل تغییر و سکونت هستند تصوری کاملا نادرست است. تمام ساختمان ها پس از گذشت مدتی در برخی بخش های مختلف آن مشکلاتی به وجود می آید که در عملکرد و زیبایی آن ها تاثیر می گذارد. در این صورت نیاز به بازسازی خانه است. بازسازی خانه تنها برای افرادی، که قصد دارند منازل خود را نونوار کنند، نیست. برخی افراد بنا به دلایلی مانند، قیمت پایین خانه های قدیمی یا موقعیت جغرافیایی خوب آن، یا به هر دلیل دیگری که آن ها راغب به خرید ساختمان قدیمی ساز کرده است، به خرید خانه های قدیمی و بازسازی آن روی می آورند. برخی منازل و یا ساختمان ها چند سال خالی از سکنه، بوده اند، و این عامل موجب شده تا نیاز به بازسازی خانه احساس شود.

بررسی ارزش بازسازی ملک های قدیمی

برای اغلب افرادی که قصد بازسازی خانه های قدیمی را دارند، این ابهام به وجود می آید که ساختمان ارزش بازسازی را دارد یا خیر. یا بین انتخاب دو گزینه، بازسازی خانه یا نوسازی خانه سردرگم می شوند.  برای بررسی ارزش بازسازی در برخی ساختمان های قدیمی، باید شرایط ساختمان و انتظار مالک آن را در نظر گرفت. پس از آن مشخص کرد که آیا ساختمان ارزش بازسازی را دارد یا لازم است خانه تخریب شده و از نو ساخته شود. بازسازی خانه موجب افزایش کیفیت زندگی افراد می گردد و می تواند ساختمان های قدیمی و فرسوده را به محیطی امن و زیبا تبدیل کند. از طرفی قیمت ساختمان ها و آپارتمان های قدیمی از نوساز قطعا پایین تر است. پس افراد می توانند با، بازسازی خانه های قدیمی خود و تبدیل آن به خانه های زیبا و مدرن هزینه های کمتری را تقبل کنند. این کار از لحاظ مالی کاملا مقرون به صرفه تر خواهد بود. بازسازی خانه در افزایش قیمت آن خانه هم تاثیر مثبت ایفا می کند. بسیاری از افراد پیش از فروش ملک خود، آن را بازسازی می کنند تا بتوانند موجب  افزایش قیمت آن، شوند.   بازسازی خانه های قدیمی علاوه بر صرف هزینه، به صرف زمان نیز نیاز دارند. گاهی اوقات افراد با صرف هزینه و زمان، باز هم از نتیجه کار ناراضی هستند و معتقدند که خانه ارزش بازسازی را نداشت. پس برای پیشگیری اتفاق افتادن نتایج نا مطلوب و جلب رضایت افراد پس از پایان بازسازی خانه، باید به برخی مسائل توجه کرد. یعنی اگر قصد بازسازی خانه را داریم، باید هزینه و زمانی که برای بازسازی صرف می شود را در نظر بگیریم، به این معنی که قیمت و ارزش نهایی خانه و کیفیت آن را پیش و پس از بازسازی خانه با یکدیگر مقایسه کرده تا متوجه ارزش بازسازی در بنا شویم.

در هنگام بازسازی خانه خود به مسائل زیر ساختی اهمیت دهید

زیر ساخت خانه از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد. این مساله در خانه های قدیمی بیشتر مطرح می شود. در این خانه ها باید پیش از وقوع حوادث و هر چه زودتر آن را بررسی کرد. اگر زیر ساخت منازل شما نیز دچار مشکل است، شما حتما نیاز به بازسازی خانه خود دارید. زیرا مسائل زیر ساختی می تواند امنیت افراد را به خطر بیندازد. ترک دیوارها، سستی پی و سایر مشکلات موجود در خانه، مربوط به مسائل زیر ساختی است. برای بازسازی خانه نخست باید از زیر ساخت خانه شروع کرد. حتما پیش از بازسازی خانه برای مراحل آن، اولویت بندی در نظر بگیرید و طبق اولویت و به ترتیب پیش روی کنید. در این صورت اگر به مشکلات مالی و کمبود بودجه مواجه شدید، مشکلات اساسی خانه خود را برطرف کرده باشید.

شرایطی افراد به بازسازی خانه های قدیمی خود روی می آورند

گاهی اوقات افراد مجبورند، بین بازسازی خانه های قدیمی خود و فروش آن، یک گزینه را انتخاب کنند. آن ها باید چندین جنبه را در نظر بگیرند تا متوجه موضوع ارزش بازسازی خانه خود شوند. مثلا ممکن است، بازار خرید و فروش املاک نابسامان باشد، یا آن ها شرایط فروش ملک قدیمی خود را نداشته باشند. اگر پای یک ساختمان کامل در میان باشد، علاوه بر بازسازی خانه تخریب یا نوسازی آن هم مطرح می شود. اما اگر یک واحد آپارتمان باشد، باید گزینه بازسازی را انتخاب کرد. گاهی اوقات برخی شرایط مانند، احداث پروژه های راه سازی، مترو و... در آینده، می تواند ارزش ملک و یا ساختمان را در آینده نه چندان دور افزایش دهد. پس در این شرایط منطقی نیست که ملک قدیمی خود را بفروش بگذاریم و قطعا بازسازی در این چنین خانه ای، ارزش خواهد داشت. برخی عوامل دیگر مانند محله ای که خانه در آن قرار دارد، همسایگان خوب و با فرهنگ، نزدیک بودن به دوستان، و... ، یا نزدیک بودن به امکانات شهر، آب و هوای خوب و... می تواند، ما را توجیه به بازسازی خانه کند. فروش این قبیل خانه ها نیز اقدام خوبی نخواهد بود. پس در کنار شرایط خود فرد، شرایط خانه نیز در بازسازی دخیل است.

مراحل بازسازی خانه های قدیمی

مراحل بازسازی خانه به قدمت آن بنا بستگی دارد. اغلب بناها 25 تا 30 مراحل متفاوتی را برای بازسازی شامل می شوند. به طور کلی هر چه قدمت خانه بیشتر باشد، مقاوم سازی و اعمال تغییر در زیر بنای آن، اهمیت بیشتری را نسبت به سایر بخش ها به خود اختصاص می دهند. بخشی از بازسازی خانه مربوط به تعمیرات است. این تعمیرات بخش های زیادی چون: تاسیسات آب و فاضلات ساختمان، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است. اگر سیستم تاسیسات خانه مشکل دارد، و دچار فرسودگی شده باید کلیه آن ها را تعمیر یا تعویض کرد. نوسازی و تغییر در معماری داخلی خانه، بخش مهمی از مراحل بازسازی خانه است.

رعایت نکات ایمنی در هنگام بازسازی

یکی از مهم ترین نکات در هنگام بازسازی خانه رعایت نکات ایمنی است، که میزان آن در خانه های فرسوده بیشتر مطرح می شود. به عنوان مثال: در هنگام ساخت خانه های قدیمی بالای 30 سال، از ترکیب تجهیزات فلزی با تجهیزات بنایی استفاده شده است. یعنی بخشی از خانه به وسیله دیوار های قطور و جرز ها تحمل می شود. در هنگام بازسازی، تخریب و تغییر معماری در این خانه ها، باید نکات ایمنی خاصی را رعایت کرد. در صورت عدم توجه به این قضیه فنی ممکن است، هنگام بازسازی خانه، موجب تخریب کامل ساختمان شد.

هزینه بازسازی خانه

تخمین هزینه بازسازی خانه های قدیمی یکی از مهم ترین، دغدغه های افراد است. اگر در این مورد با افراد با تجربه و آگاه مشورت کنند، می توانند به صورت بهینه به بازسازی خانه خود پرداخته و هزینه های کمتری را تقبل کنند.

جمع بندی نهایی

در این مطالب به بررسی ارزش بازسازی خانه پرداختیم. در بازسازی خانه هزینه، سود، امکان بازسازی و مدت زمانی که باید برای این اقدام سپری می شود، تاثیر خواهد داشت.

کدام خانه ارزش بازسازی دارد




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 13
:: بازدید ماه : 16
:: بازدید سال : 27
:: بازدید کلی : 1944